Met het thema ‘Vincent de nieuwe naam in warmtepompen’ rollen we de rest van de campagne uit die zich niet alleen zal richten op de professional, maar Vincent ook in de consumentenmarkt zal positioneren. Vincent, onthoudt die naam!
Warmtepompen zijn hot. Logisch, Nederland wil in 2050 alle huizen gasloos hebben. Nieuwe warmtepompen schieten dan als paddenstoelen uit de grond. Hoe introduceer je hierin een warmtepomp die meteen de pionier is? Door een seksloos product op een voor de branche geheel nieuwe manier in de markt te zetten: namelijk als een begeerlijk, menselijk, luxury, consumer tech-brand. Wubbe stelt je graag voor aan de award-winnende Vincent.
Warmtepompen zijn hot. Logisch, Nederland wil in 2050 alle huizen gasloos hebben. Nieuwe warmtepompen schieten dan als paddenstoelen uit de grond. Hoe introduceer je hierin een warmtepomp die meteen de pionier is? Door een seksloos product op een voor de branche geheel nieuwe manier in de markt te zetten: namelijk als een begeerlijk, menselijk, luxury, consumer tech-brand. Wubbe stelt je graag voor aan de award-winnende Vincent.
Via Computer Generated Imagery (CGI) creëerden we een fotorealistische warmtepomp die we geanimeerd tot leven lieten komen in een hologram. In dit hologram zweeft Vincent rond elke as en laat zelfs iets zien van zijn aantrekkelijke innerlijk.
De lancering is groots afgetrapt op de VSK beurs, de grootste installatiebeurs van Nederland. Vincent won meteen twee awards! Een VSK tech-award won in de categorie Energietransitie en een award voor de introductiecampagne voor het concept het beste aansloot bij het thema van de beurs! Vincent was hot!
Bezoekers konden heel persoonlijk kennismaken met Vincent door een immersive video ruimte, waarbij letterlijk alle zintuigen werden geprikkeld met een choreografie van licht, led videowanden, geluid, geur en temperatuur. Met QR-code technologie geven we de bezoekers direct na de kennismaking de mogelijkheid om via een mobile site Vincent te pre-orderen.
De strategie om de warmtepomp begeerlijk te maken, begint al bij de naam Vincent, die Wubbe bedacht. Maar is ook in de rest van de campagne doorgetrokken. Aan alle USP’s zijn menselijke eigenschappen gekoppeld. Daardoor ontstaat een campagne die Vincent op een onderscheidende, persoonlijke manier op de kaart zet. Vincent is de nieuwe naam in warmtepompen.
Met het thema ‘Vincent de nieuwe naam in warmtepompen’ rollen we de rest van de campagne uit die zich niet alleen zal richten op de professional, maar Vincent ook in de consumentenmarkt zal positioneren. Vincent, onthoudt die naam!