Speciaal voor
Alle merken

CarProf is een franchiselabel voor autogarages en heeft meer dan 150 aangesloten leden. Een refresh van het merk en het verbeteren van de leesbaarheid van het logo waren de belangrijkste aanleidingen om naar de uitstraling van het merk CarProf te kijken. Na de ontwikkeling van een nieuwe merkstrategie, heeft Wubbe tevens gewerkt aan merklading en het ontwikkelen van een duidelijke merkhiërarchie. Zo heeft het team van WUBBE flink aan het merk gesleuteld om van CarProf weer een ronkend franchiselabel te maken, omarmd door alle aangesloten garagehouders.

Speciaal voor
Alle merken

CarProf is een franchiselabel voor autogarages en heeft meer dan 150 aangesloten leden. Een refresh van het merk en het verbeteren van de leesbaarheid van het logo waren de belangrijkste aanleidingen om naar de uitstraling van het merk CarProf te kijken. Na de ontwikkeling van een nieuwe merkstrategie, heeft Wubbe tevens gewerkt aan merklading en het ontwikkelen van een duidelijke merkhiërarchie. Zo heeft het team van WUBBE flink aan het merk gesleuteld om van CarProf weer een ronkend franchiselabel te maken, omarmd door alle aangesloten garagehouders.

Een nieuwe visuele identiteit

De basis van de vormentaal is een refresh van het logo en het typografisch beeldmerk. Het nieuwe logo is iconisch en dynamisch. Het is opgebouwd uit de C en P van het typografisch beeldmerk van CarProf. Daarnaast is er gekozen voor een font met maximale leesbaarheid. Samen met een refresh in de kleurstalen zorgt dit voor een hedendaagse en tijdloze uitstraling. Een merk waar garagehouders met trots onderdeel van uitmaken en een baken van service en kwaliteit voor de consument.

Een onderscheidende merkstrategische verandering

Naast de refresh van de CarProf visuele identiteit, hebben we ook een grote merkstrategische verandering doorgevoerd. We ontwikkelden een onderscheidende manier om het merk te positioneren. Door de combinatie van Car en Prof. Oftewel, techniek (Car) en de mens (Prof) te laden in de C en P. Dit laden kan zowel met beeld, maar ook met merkwaarde en USP’s.

Radio commercial

en eenduidig merk in de nieuwe mediastrategie

Het nieuwe merk is consistent uitgerold in de nieuwe mediastrategie. Landelijke radio, snelwegmasten, POS-materialen, de nieuwe website en online en social advertising hebben gezorgd voor veel zichtbaarheid en het verankeren van het nieuwe merk CarProf. Daarnaast kunnen CarProf-garagehouders direct zelf aan de slag met het ontwikkelen van gepersonaliseerd POS-materiaal, stationary en drukwerk in de vernieuwde online portal van CarProf.

En consistent merk op elke gevel

Om invulling te geven aan de veelheid van verschillende typen gevels en de wensen van franchisehouders, hebben we een nieuw designgrid ontwikkeld. Dit grid zorgt voor vrijheid bij het toepassen van het eigen/bestaande merk van de garagehouder en/of merkdealer, zonder dat het ten koste gaat van consistentie en merkvoering van het merk CarProf.

CarProf Jaarevent

Elk jaar presenteert CarProf de plannen voor het komende jaar aan de 150+ garagehouders tijdens het CarProf Jaarevent. Dit jaarevent stond in het teken van de 2.0 merklancering van CarProf. WUBBE ‘took the stage’ in het Louwman Museum om de garagehouders mee te nemen in het nieuwe merk CarProf. De impactvolle veranderingen van het merk werden omarmd en beoordeeld met een gemiddelde score van een 9 door de aanwezige garagehouders.

Meer weten
over deze case?

Leer ons
live kennen

Of we bellen
Je even terug


* velden verplicht